תיסלם

חמישה שמנמנים מקריחים וסבא אחד לשלושה עשר נכדים שרפו את הבמה. פס הקול של נעוריי קפץ ללא הפסקה וקהל מזדקן יצא מגידרו.

דינמו מסחה קבוצה נהדרת

דינמו מסחה קבוצה לתפארת

כשדינמו מסחה עולה למגרש

גם מנצ'סטר סיטי תאכל אצלה קש

סוף שנות השבעים, רוח סתיו עוברת בין שני עצי האגוז הגדולים. בחניה בכפר, מתחת גג של בוגונוויליה, אבא שלי ואני במושב הקדמי של הסובארו הישנה וברדיו שירים ושערים. שנות השיא של מכבי נתניה. עודד מכנס החלוץ האגדי, משה גריאני הקטן רץ בקישור, חיים בר קיר הברזל. אלה הם גיבורי הילדות שלי.

הנה רץ קשר הברזל

רגל הפלא שמואל אברזל

שליזע בננה שולח אל על

נקרעת הרשת השער נפל

"חלפו שלוש שעות מהשריקה לסיום ועד לכתיבת השורות ואני עדיין רואה לנגד עיני את עודד מכנס ואת דוד לביא ואיני יכול להרגע. התמונה היא של השניים העושים כל מה שהם רוצים", מוטי חביב "חדשות הספורט". אבא שלי זורח מאושר ואני מסתכל בו ומרגיש גדול. "התקפה ועוד התקפה. שער ועוד שער. החמצה ועוד החמצה. עוד זמן רב יזכר משחק זה". ואז אמא שלי מופיעה בחלון של האוטו, קוטעת את הרגע. לא שירים ולא שערים. ארוחת צהריים. זה הרגע בו למדתי תיעדוף מהו ואת שרשרת הפיקוד בבית.

דינמו מסחה קבוצה של גברים

לדינמו מסחה שערים עצמיים

אנחנו נראה לעולם הגדול

במסחה שלנו הכדור לא עגול

תיסלם, גבעת ברנר, 20.09.19

5 מחשבות על “תיסלם

  1. בימים שבהם המשחק שודר במילים ולא במראה הוא היה מופלא. כל בעיטה – בננה. כל כדור לעבר השער – כמעט גול. עד שהגיע השידור הישיר ואני הבנתי שזה משחק משעמם של לא יוצלחים מקרטעים 😦

    אהבתי

    • זה תמיד הפער הזה שבין הדמיון למציאות, הוא שמשנה את התמונה. כמו במעבר בין ספר לקולנוע.
      זוהיר בהלול, עמי פזטל, שוש עטרי. הם היו הבמאים, וחיים בר, עודד וגדי מכנס, מריו זוכוביצקי, שלום אביטן, ויסוקר ועוד ועוד – הם היו השחקנים במחזה של יום שבת

      אהבתי

    • אל תוותרי לעצמך – לכי! הם יגיעו גם לצפון הרחוק. תחת תכול השמים, מול חופי הימים, שתי רגליים במים וגלים מפכים, ממרומי הגלבוע לרגלי התבור – חצבים פורחים וציפורים אין ספור!

      אהבתי

  2. איזה כיף זה לשמוע את השירים של הילדות שלנו ולהזכר ברגעים האלו כשהכל היה חדש ומרגש. היינו בשלמה ידוב השבוע והיה נפלא, והוא אפילו לא היה מהאהובים עלי בילדות! אולי נלך למשינה, לך תדע. יש להם מופע עם אהוד ואבייתר בנאי. למי יש 13 נכדים?

    אהבתי

כתיבת תגובה