שלום שלום

מעולם הוא לא היה טוב בפרידות.  פרידות גם לא היו טובות איתו. 

בפינה נידחת בעולם, נחבא ומוסתר מעין כל, כביש ראשי אחד ובלי אף רמזור או כיכר, בריכה אחת וסמטאות צרות הרבה, בתי אבן נטולי גדרות, עם גגות רעפים ותריסים פתוחים, מסילת רכבת מחלידה חוצה מצד לצד ובדרכה עומדים שלט ישן ותחנה וספסל בלי צל, מוקף פרדסים ירוקים, שדות חרושים, שיחי סברס ודרכי כורכר מעלות אבק, שם היה ביתו.  בית מצהיב עטוף בקיסוס ירוק, עם חלונות גבוהים, ווילונות לבנים, מאוורר תקרה מאובק ובערבי חג גם קרפיון שוחה באמבט, זה היה ביתו.

בגיל ארבע החל להאמין באלוהים.  בביקור בכותל הוא ביקש מאבא שירשום בפתק שהוא רוצה ממתקים.  הרבה ממתקים.  הטופי הראשונה פגעה בו בראש.  גם השניה.  ומיד אחריהן כל השקית.  הן עפו מעזרת הנשים ברגע שבר המצווה סיים את ההפטרה.  הוא בכה משמחה.  יש אלוהים.

בגיל חמש הפסיק להאמין.  אם היה אלוהים, הוא לא היה מרשה שיגנבו את הטרקטור האדום שלו.  רגע של חוסר תשומת לב, והטרקטור נסע לו עם מישהו אחר.  הוא בכה.  מהטרקטור האדום נשארה רק תמונה בגוונים של אפור.  הוא ליד ההגה ובעגלה שגית, בשמלה לבנה, מחייכת.

כשהיה בן שש התאהב בגננת רוני.  בן שבע היה מאוהב בתמר היפה.  אחר כך בהילה, רותי א', רותי ב', שרון השורקת, חני החורקת, יעל היורקת ורותי ד'.  אחריהן הוא התאהב בשגית.  שוב.  הוא כבר היה בן רבע ל 13 והיא היתה בתו של רבי דוב אצלו למד את ההפטרה לבר מצווה.  הוא למד בשקדנות.  התעקש על כל טעם וטעם.  אף אחד לא הבין למה המשיך ללמוד את ההפטרה גם חודשיים אחרי בר המצווה.  הם לא ידעו.  גם שגית לא ידעה.  הוא ניסה לספר לה, אבל לא הצליח.  אולי יום אחד יספר, אבל היום עוד לא הגיע.


מעולם לא הייתי טוב בפרידות.  תמיד משכתי את הסופים.  אני אוהב להפגש ושונא להפרד.  אז גם את זה פה למעלה לא אסיים.  אשאיר אותו ככה תלוי באויר והוא לא ילך לשומקום.  אומרים שישרא מקרטע.  אולי הגיע לסוף דרכו.  אני מקווה שלא.  אבל אם כן – אז –
אהבתי פה, צחקתי פה, כאבתי פה, התבגרתי פה.  פגשתי אנשים מופלאים (פה).  הרבה דברים קרו פה.  ואם צריך לסיים, אז רק כמו שיונת כתבה – תודה ואהבה.  לכולכם.

היפ.

39 מחשבות על “שלום שלום

    • ג’ינג’י, אני עושה חתונות, בריתות, בתמצוות, טיח ושיפוצים כלליים. בלי אולי.
      ושיהיה המון בהצלחה בקרוב וברחוק. תקראי לי.

      אהבתי

  1. never say never, please!

    היום הזה לא מיטיב עמי ועצוב לי שאתה נפרד. למה להפרד בעצם? אפשר למשוך את הסופים בעיני.

    אולי כל עוד לא נפרדת אתה מרגיש חייב וזה מנקר? סוג של השלמה עם זה שלא תכתוב?

    אהבתי

    • זה ישרא שנפרד, לא אני. אני מבחינתי – אני פה בנישואין קתולים. לנצח.

      (אני מאמין שיהיה בסדר ושמקסימום ישרא יעבור למישהו אחר / לשרת אחר והכל ימשיך כרגיל.  אבל אני גם דרמה קווין, וניצלתי את ההזדמנות.  אחרת, איך הייתי מקבל נשיקה מג’ינג’ר?)

      אהבתי

    • זה הכל בגלל יריב חבוט.  בשביל מה הוא היה צריך את כל המליונים האלה ולמה הוא מכר אותנו לנענע?  בלי תאוות הבצע הזו יכולנו עדיין לדשדש במנויי הפרו שלנו, להביט בעיניים כלות בסטטיסטיקות, לנחש מי עובר פה ומי לא, ולעצב את הבלוג בעיצובי רטרו משמחים.
      אבל לא. הוא היה חייב למכור אותנו. להרוויח מליונים. ועכשיו הוא בטח מתנדנד על ערסל באיים הקריביים, עם פלח אננס בחיקו, ואנחנו פה מגבים את מה שנשאר.

      גבי אותי, שסק. גבי.

      אהבתי

  2. יא סוחט דמעות! 
    כאילו, גם מדינת ישראל מתפרקת ואני לא אומרת לך כל יום "היה נחמד וטוב שהיה".

    אני דווקא מציעה שעד שישראבלוג ייעלם יהיה כאן פוסט שלך בכל יום. 

    אהבתי

    • ראית אותי, פאסיב אגרסיב במיטבי. הא. אני לא אתן שישרא יפרד ממני, אני אפרד ממנו. הא.
      אני לא חושב שהעם יעמוד בפוסט יומי ממני. זה יפורר את החברה שלנו מבפנים. עוד פעם שמריה, ועוד פעם על הכפר המזורגג שלו. רבאק, עכשיו אני קונה לו פנטהאוז באמצע כיכר המדינה, העיקר שיתקדם כבר.
      ושגית. לדעתי זו לא פעם ראשונה שהיא פה. מזל שסוגרים את ישרא, אחרת היא עוד היתה פה שוב.

      עד שלא מכבים לי את המסך, אני פה.  אתם תקועים איתי.

      אהבתי

    • אם זה מה שצריך בשביל להחזיר אותך לפה, אז זה מה שיהיה.
      ועזבת אותנו בשביל קנדיקראש?  קנדיקראש?? הא???!? יונת, שובי הביתה.

      אהבתי

  3. זה מאוד בעייתי שאי אפשר לעשות פה לייק על התגובות, אז לייק לכולן על התגובות, אבל שלא יהיו לכן רעיונות לקחת אותו הביתה כשסוגרים פה את ישרא כי היפ שלי מאז ומתמיד. רק אומרת.
    היפוש, מזכירה לך לעבור בדרך הביתה ברמי לוי. אני אשלח לך רשימת קניות לנייד.
    ואל תעיר אותי כשאתה נכנס. לאביו ♥

    אהבתי

    • סבטלנה, למה ככה, קשוחה?  לא אמרנו בישראל קומוניזם?  אין שלי, אין שלך, יש של כולם?  לא אמרנו, יופטפויומט, מי רוצה היפ., לוקחת ואחר כך מחזירה כמו חדש, עם חולצה מגוהצת ואחרי אוכל ומקלחת?
      סבטלנוצ’קה, את יודעת את אישה שלי ראשונה.  עוד ממוסקבה.  אבל למה קמצנות – שלי שלי שלי?  באה מגיבה, רוצה נשיקה, עושה קצת פוצי מוצי, אז לא נלך איתה גם, ככה מהר?
      סבטוצ’לנוצ’קה, תדליקי את הדוד, אני יעבור ברמי לוי ויביא את הנקניק שאת אוהבת.  חרשו?

      אהבתי

      • אידיסודה ותביא את הטופו שלי. אגב, יוצאים היום? אתה קצת קובר אותי בבית לאחרונה ואני אישה צעירה וכל החיים לפניי. רק רומזת 

        אהבתי

        • יופטפויומט טופו. זה אוכל מה תרנגולות אוכלות, לא גברים. אני רוצה בשר מה בא מפרה לא ממתכון של אודטה. אני רוצה אוכל מוצק, לא רועד. סבטלנה, יפה שלי, אנחנו נצא. מבטיח. אנחנו נלך לאופרה, נשמע קצת קולטורה. היפ. לא רומזת, עושה.

          אהבתי

כתיבת תגובה